Elton John - Goodbye Yellow Brick Road Lyrics



When are you gonna come down?
いつになったらここからおりるんだい?
When are you going to land?
いつになったら、落ち着くんだ?

I should have stayed on the farm,
ボクは、あのまま農場にいればよかった・・・
I should have listened to my old man.
ボクはオヤジのいう事を聞いておけばよかった・・・

You know you can't hold me forever,
I didn't sign up with you.
ボクは契約書にサインはしていないし、
ボクをずっと縛り付けておけないことはわかってるだろう?

I'm not a present for your friends to open,
This boy's too young to be singing the blues.
ボクは君の友達のための贈り物じゃないし、
このボクはブルースを歌うに早すぎた・・・できないよ・・・

So Goodbye Yellow Brick Road,
Where the dogs of society howl.
だから、さよなら、黄色いレンガ道・・・
上流社会の犬たちが遠吠えする街・・・・・

You can't plant me in your penthouse,
I'm going back to my plough.
僕を、君のペントハウスで、育てて行くなんてできやしないよ。
僕は僕の土地に戻るんだ・・・

Back to the howling old owl in the woods,
Hunting the horny back toad.
森で鳴く、梟のようなオヤジのもとへ戻るさ。
イボガエルを探して捕りに行くよ。

Oh I've finally decided my future lies
Beyond the yellow brick road.
ああ、やっと決心できたよ。
僕の未来は黄色いレンガ道の彼方(故郷)にあるんだ

What do you think you'll do then?
それで、君はこれからどうする気だい?

I bet that'll shoot down your plane.
君の飛行機は打ち落とされるってボクは賭けるね。

It'll take you a couple of vodka and tonics
To set you on your feet again.
君をまた立ち直させるには、何杯かウォッカやトニックが
いるかな・・・

Maybe you'll get a replacement,
僕の代わりはいくらでもいるだろうさ。

There's plenty like me to be found.
探せば僕みたいのはいくらでも見つけられる。

Mongrels, who ain't got a penny
Sniffing for tit-bits like you on the ground.
一文なしで、飢えている雑種犬が、
君みたいなとっておきの人種をかぎまわってるからね。

So Goodbye Yellow Brick Road,
Where the dogs of society howl.
だから、さよなら、黄色いレンガ道・・・
上流社会の犬たちが遠吠えする街・・・・・

You can't plant me in your penthouse,
I'm going back to my plough.
僕を、君のペントハウスで、育てて行くなんてできやしないよ。
僕は僕の土地に戻るんだ・・・

Back to the howling old owl in the woods,
Hunting the horny back toad.
森で鳴く、梟のようなオヤジのもとへ戻るさ。
イボガエルを探して捕りに行くよ。

Oh I've finally decided my future lies
Beyond the yellow brick road.
ああ、やっと決心できたよ。
僕の未来は黄色いレンガ道の彼方(故郷)にあるんだ